Inspiracje,fantazje na temat i przeróżne kuchenne eksperymenty młodej mamy. Przepisy na słodkości oraz ciekawe potrawy. Życie codzienne, rodzina.
poniedziałek, 31 października 2011

Muffinki marchewkowe z pysznym kremem cytrynowym!

Upiekłam, zapakowałam tak, aby nic im się nie stało i towarzyszyły nam w naszej podróży :) Zjedliśmy i delektowaliśmy się ich smakiem. Jejkuuuu, gdybym tylko miała więcej czasu z pewnością robiłabym je częściej!!!

Już jutro zapraszam do mnie - przepis piszę, a więc jutro Wam go podam, będzie także więcej zdjęć:))))

11:07, waniliowakawiarenka
Link Komentarze (2) »
niedziela, 30 października 2011

Niestety  niemal całe archiwum bloga uległo wykasowaniu:( Blog prowadziłam od kwietnia i jak można się zorientować po 'spisie treści' było już całkiem sporo przepisów. Ale...w związku z tym, iż stało się to co się się stało i niestety nie ma tych wpisów już na blogu, będę musiała stopniowo je przywracać. Także nie zdziwcie się kochani czytelnicy, gdy zobaczycie przepis na ciasto drożdżowe z truskawkami w listopadzie;)))) Będzie to jeden z tych ;wykasowanych' a przywróconych. (dzięki Bogu, że w googlach jest coś takiego jak kopie archiwów i można je przywrócić THX google;)))

... a dziś:

To jedno z moich ulubionych dań, a ponieważ dawno już go nie przyrządzałam, ten weekend należy do nich...naleśników ze szpinakiem!

Przepis na naleśniki jest banalny, więc każdy sobie z tym daniem poradzi! Ja skorzystałam z książki kucharskiej "Obiady u Kowalskich", gdzie jest przepis na pyszne, puszyste naleśniki. Ale, nie istotne jest to, z jakiego przepisu na naleśniki skorzystacie, ważne abyście po prostu je mieli:) A dalej to już z górki!.obiady u kowalskich

Gdy już usmażycie sobie naleśniki, czas na przygotowanie sobie dodatków. A będą nimi:

  • szpinak - odpowiednio doprawiony
  • ser feta
  • kukurydza z puszki
  • kawałki kurczaka - obsmażone, a następnie podduszone
  • sos czosnkowy  - jako dodatek

1. Mrożony szpinak romrażamy i dusimy na małym ogniu. Przyprawiamy solą, czosnkiem i innymi przyprawami, na jakie tylko macie ochotę. Dodajcie też odrobinę masła, ok 3 łyżek kwaśnej śmietany, 2 łyżeczki soku z cytryny - będzie pyszny.

2. Kawałki kurczaka (mogą być piersi) polewamy olejem oraz solimy i posypujemy ziołami prowansalskimi. Odstawiamy pod przykryciem do lodówki, aby mięso 'naszło'. Następnie smażymy na oliwie i pruszymy na samym początku odrobiną mąki (ok. 2 łyżek). Mieszamy. Dobrze obsmażone mięso podlewamy odrobiną wody i dusimy pod przykryciem - dzieki temu mięso będzie wilgotne, a nie wysuszone.

3. Kroimy ser feta w koskę.

4. Przyrządzamy sos czosnkowy: mały kefir + ząbek czosnku przeciśnięty lub drobno pokrojony + sól.

5. Łączymy wszystkie składniki:

- na patelnię z odrobiną oliwy kładziemy naleśnik, na który nakładamy warstwę szpinaku, ser feta, kukurydzę i mięso. Na to kładziemy drugi naleśnik i delikatnie dociskamy. Radzę nie kłaść zbyt dużo składników, ponieważ nie uda nam się wówczas dobrze odwrócić naszego naleśnika, a zależy nam na tym, aby podgrzac go z obu stron.

6. Polewamy naleśnik sosem i zjadamy i zachwycamy się aromatem tej pyszności!

naleśniki ze spzinakiem

 

oraz wersja dla mojego smyka:

Życzymy smacznego!!!

20:40, waniliowakawiarenka , Pyszne co nieco
Link Komentarze (3) »
piątek, 16 września 2011

Kochani blogowicze!

W związku z tym, iż mój drugi synuś zaczął chodzić, a ja codziennie zastanawiam się, czy biec za jednym synkiem, czy może za drugim;)))) nie mam czasu na częste odwiedzanie blogów oraz na przyrządzanie licznych wypieków... jestem mocno "zabiegana".

W miarę możliwości postaram się tu zaglądać!

Pozdrawiam Was serdecznie i ściskam mocno kciuki, aby Wasze kuchenne wyczyny zawsze się udawały i aby Wam soli nie zabrakło;))))

Kasia

16:59, waniliowakawiarenka
Link Komentarze (1) »
CT_urodziny_120x600 Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi